torsdag 3 juni 2010

Skatt på förmögna!

Sverige är nog på väg rakt åt skogen, som min vän nonsens in a jar skriver på sin blogg så håller en ny grundlag på att röstas om i Sverige och jag tycker att det låter för fittigt rent ut sagt. Det är nästan så att man skulle börja heja på Sverige Demokraterna från och med nu. För resten av Sveriges så kallade "partin" är ju väldigt demokratiska? I think not.

Det är demokratiskt bara värre att partier går ihop enbart för att stänga ute SD.
Fast å andra sidan är det kanske precis vad demokrati är? Personer som röstar och får en majoritet att stänga ute SD. Är inte det demokrati i högsta grad?

En annan grej som jag hittade idag var att vänsterpartisternas Lars Ohly vill införa skatt på aktiehandel. För tillfället låter det som om dom rödgröna är mera rasistiska en SD. "..att vi ska utforma en skatt på förmögna.." säger han och helt plötsligt låter det som om det är jätte fel att vara rik, det är jätte fel att kämpa och tjäna pengar. Det är ju ganska tydligt! Det är helt klart mycket bättre att få bidrag.

Förut trodde jag att det var helt nice att bo i Sverige, dom har avskaffat arvsskatten för länge sedan (något som Finland ännu inte gjort). Men nu trivs jag plötsligt riktigt bra på lilla Åland!

Äsch, tycker att Malin kan ta och komma hem så att jag slipper skriva inlägg om svensk politik och vara med henne istället, det låter MYCKET roligare!

Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar